ne puteti gasi pe: facebook twitter wordpress youtube picasa
MEDIA ROOM



12.03.2012 | Sectorul cercetarii: cum sta Romania in comparatie cu alte tari?
12.03.2012 | Evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in intervalul 9-23 Mai
07.03.2012 | A aparut numarul 12 al revistei Stiinta si Tehnica
06.03.2012 | Cat de mari sunt taxele scolare in tarile dezvoltate si cat de facil este accesul studentilor la burse si imprumuturi

 vezi toata lista
 

Ministrul Daniel Funeriu, printre participantii la a doua zi a Forumului Educatiei 2010

SHARE: tweet this

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a participat, joi, 13 mai, la cea de-a doua zi a Forumului Educatiei 2010, eveniment organizat de Fundatia Dinu Patriciu, Grupul EDUCATIVA si Liga Studentilor Romani din Strainatate cu scopul de a reuni membrii diverselor ramuri ale sistemului de invatamant din Romania si de a genera solutii pentru imbunatatirea acestuia.

Dl Funeriu a vorbit despre activitatea sa de pana acum la conducerea ministerului, incluzand parcursul noii Legi a educatiei in Parlament, precum si deblocarea de fonduri structurale de 800 de milioane de lei, folositi inclusiv pentru plata doctoranzilor romani. In cadrul workshop-ului ,,Legatura dintre universitati si piata muncii”, ministrul a participat la cautarea de solutii pentru crearea unei relatii corecte si eficace intre mediul privat, universitati si minister.

Astfel, Daniel Funeriu considera ca „scoala nu trebuie doar sa serveasca piata muncii, ci sa intuiasca nevoile de pe piata muncii si sa formeze tineri care sa intuiasca evolutia pietei muncii, stiut fiind ca in prezent oamenii isi schimba profesia de cel putin 3 ori pe parcursul vietii.”

In opinia domniei sale aplicabilitatea principala a acestei relatii ar fi crearea unor mecanisme de practica a studentilor in companiile private, precum si prezenta acestora din urma in procesul decizional din universitati.

Agenda zilei a inclus si prezentari ale sistemelor educationale din Olanda si Finlanda, sustinute de catre experti in educatie din aceste doua tari. Acestia au vorbit despre conceptele care stau la baza educatiei din tarile lor, stiut fiind ca elevii finlandezi si olandezi obtin printre cele mai bune rezultate la testele PISA din toata Uniunea Europeana.

Potrivit domnului Yukka Kangaslahti, in Finlanda, idealul educational este ca fiecare copil sa-si atinga potentialul maxim, elevii fiind incurajati sa invete unii de la altii, fara ca aceia cu talente speciale sa fie separati in clase de elita.

Timpul petrecut de elevi la scoala nu este foarte lung, invatamantul obligatoriu incepand la 7 ani, zilele de scoala fiind scurte si vacantele lungi, de o mare importanta fiind colaborarea dintre parinti si scoala, precum si calificarea inalta a profesorilor. Selectati dintre primii 10% absolventi de universitati care au abilitati excelente de comunicare si o motivatie puternica de a preda, dascalii finlandezi sunt investiti cu multa autoritate si libertate de a alege manualele, continutul cursurilor si modul de structurare a orelor. Astfel, rezultatele testelor nationale finlandeze sunt foarte ridicate, fara ca intre scolile din catune izolate de munte si cele din Helsinki sa existe diferente mari.

,,Scopul educatiei este elevul. Eu le spun mereu elevilor mei: sunt aici pentru ca sunt platit, dar nu as fi aici daca nu ati exista voi. Voi sunteti mai importanti decat mine”, a spus dl Yukka Kangaslahti. El a vorbit, aici, despre starea de implicare totala intr-o activitate (,,flow”),  despre trezirea pasiunii elevilor pentru diverse domenii si pentru stimularea lor in mod proportional cu abilitatile pe care le au, pentru a evita fie anxietatea, fie plictiseala.

Contrar unor tendinte mondiale in educatie, expertul finlandez sustine educatia generalista, sprijinita integral de catre stat, precum si o frecventa redusa a testarilor. In Finlanda, primele teste nationale sunt organizate pentru elevii de clasa a IXa.

O viziune asupra educatiei diferita pe alocuri a fost expusa de Dr. William Bainbridge, profesor la Universitatea Dayton din Statele Unite.

Vorbind despre sistemul de invatamant american, care trebuie sa integreze copii cu origini si cunostinte de limba engleza foarte diferite, dl Bainbridge a amintit necesitatea unui regim sanatos de viata pentru copiii de pana in 10 ani, al caror creier este in plina dezvoltare si are nevoie de somn si de o dieta bogata in proteine.

Convingerea sa este ca educatia timpurie trebuie sa fie o prioritate, pentru a elimina dezavantajele dintre elevii din medii defavorizate, copii de imigranti saraci, needucati, sau abandonati de parinti si cei apartinand unor familii cu un capital educational ridicat.

Printre solutiile propuse de el pentru imbunatatirea oricarui sistem educational se numara lungirea anului scolar, standardizarea bacalaureatului international, organizarea de examene nationale anuale, notate de profesori de la scoli diferite de ale elevilor, implicarea parintilor in educatie si motivarea elevilor buni in moduri creative.

,,Majoritatea parintilor mai degraba si-ar vedea copilul in ziar pentru ca a obtinut un premiu la scoala decat sa aiba o crestere salariala. Este greu de crezut, dar este adevarat. Cand vezi pe cineva ca face ceva bun, spune intregii lumi,” a declarat Dr. William Bainbridge.

Forumul Educatiei continua cu inca doua zile de prezentari si dezbateri, mai multe detalii fiind disponibile la adresa www.forumedu.ro. Sumarul primei zile a evenimentului poate fi accesat aici.

13.05.2010

Numar de vizualizari: 4615